اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

ایده های آموزش و یادگیری حمایت می شود

در مارس سال گذشته میلادی همه‌گیری کرونا ۹۱ هزار مدرسه را در ایالات متحده آمریکا تعطیل کرد. بیش از ۵۰ میلیون دانش‌آموز آمریکایی  در خانه‌ها نشستند و از طریق ارتباط اینترنتی به تحصیل ادامه دادند. مجازی شدن آموزش اجباری در کشورها، تنها یک روی همه گیری کرونا بود. با اعمال قرنطینه از یک سال و نیم گذشته در کشورهای مختلف، دورکاری و افزایش اوقات فراغت افراد، تمایل به آموزش های مجازی در همه گروه های سنی افزایش یافته است. همین باعث شده همه گیری کرونا، به فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب وکارهایی با موضوع آموزش تبدیل شد.
در ایران هم استارت آپ های آموزش محور در دوره همه گیری کرونا مورد استقبال قرار گرفتند و پلتفرم هایی مثل «شاد» برای آموزش مجازی دانش آموزان ایجاد شدند. براساس آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان بیش از ۱۲ میلیون دانش آموز ایرانی از این برنامه برای تحصیل استفاده می کنند.
برای توسعه هرچه بیشتر کسب وکارهای مرتبط با آموزش در فضای مجازی،  معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری  فراخوانی برای حمایت از توسعه رویکردهای نوین آموزش و یادگیری منتشر کرده است.
در این طرح از افراد و تیم‎ های صاحب ایده تا شرکت‎ های بزرگ و فناور که در حوزه‌های فناورانه مورد تمرکز به فعالیت بپردازند، حمایت می شود. همچنین ارائه تسهیلات به استارتاپ‌های حوزه آموزش از ویژگی‌های آن است. سنجش یادگیری با رویکرد شناختی با استفاده از AI، مشاوره آموزشی-مدیریت رفتار، تقویت تاب آوری و غلبه بر اهمال کاری، شناسایی و هدایت توانایی های فردی و ایجاد بسترهایی برای دوره های آموزشی کوتاه مدت برخی حوزه های متمرکز در این فراخوان است.
ستاد فرهنگ‎سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، ستاد توسعه فناوری‎های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی و ستاد توسعه علوم و فناوری‎های شناختی از این طرح حمایت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن