اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

اوبر روی سقف خودروهایش تبلیغ نصب می کند

اوبر اولین و بزرگترین تاکسی یاب اینترنتی جهان که به لطف موسس آن کالانیک در سال های گذشته بدنام شد و البته مشکلات مالی اش باعث شد مدیریت جدید هم در بعضی موارد به بدنامی های شرکت دامن بزند، قصد دارد تبلیغات شرکت های دیگر را در وسایل نقلیه اش نصب کند. این تصمیم اوبر می تواند منابع درآمدی این شرکت را افزایش دهد.
اوبر با شرکت ادومنی در آوریل گذشته  توافق کرده تا در سه شهر برای دیگر شرکت ها در وسایل نقلیه اش تبلیغ کند. این تبلیغات قرار است روی سقف خودروهای اوبری نصب  شود. پیش از این فرش کالاهای تجاری، محصولات زیبایی و تنقلات هم در اوبر مطرح شده بود. کارگو شرکتی بود که با اوبر در سال ۲۰۱۸ برای  فروش اسنک و … به مسافران قرارداد بست اما این قرارداد در سال های بعد لغو شد.
تبلیغات روی سقف خودرو برای اوبر درآمدزایی خوبی به همراه دارد اما مسئله تبلیغ در نمایشگرها هنوز مورد تردید است. یک گزارشگر در صفحه خود در شبکه های اجتماعی در این باره نوشت:«تصور کنید در یک چهارراه شلوغ هستید و همه خودروها و تابلوهای تبلیغاتی خیابان هم چیزی را تبلیغ می کنند. چقدر ناخوشایند!»
از آنجایی که اوبر مالک همه ناوگان حمل و نقل خود نیست باید برای تشویق رانندگان به نصب نمایشگرها امتیاز یا تشویق در نظر بگیرد. برای نصب این نمایشگرها قرار است هر راننده ۳۰۰ دلار دریافت کند و به ازای ۲۰ ساعت رانندگی بیشتر ۱۰۰ دلار بگیرد.
اوبر در زمینه نصب تابلوهای تبلیغاتی در تاکسی یاب های اینترنتی تنها نیست. لیفت هم تبلیغ شرکت ها در خودروهایش را آزمایش کرده است.
بعید نیست در آینده نزدیک تاکسی یاب های اینترنتی ایران هم با این روش به درآمدزایی خود و راننده هایشان کمک کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن