اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

اهمیت اشتراک تجربه در گروه های آنلاین

همه گیری کرونا روش زندگی مردم در همه کشورهای جهان را تغییر داده است. مردم در سراسر جهان برای حفظ ارتباطات خود با دیگران، بیش از همیشه از امکانات اینترنت استفاده می کنند و خود را بخشی از گروه های آنلاین در شبکه های اجتماعی می دانند. براساس یک بررسی بین المللی در سال ۲۰۲۰ که توسط فیس بوک برای YouGov انجام شده، جمعیت بالایی در  ۱۱ ملیت از ۱۵ ملیت مورد بررسی در این تحقیق، اعلام کردند یکی از مهم ترین گروه ها در زندگی آن ها گروه های آنلاین است.
اجتماعات آنلاین در جهان معاصر، این امکان را دارد تا مجموعه ای از اعضا را با وجود عدم شناخت آن ها از یکدیگر در دنیای واقعی، در کنار هم نگه دارد. فناوری دیجیتال به اجتماعات آنلاین کمک کرده تا با سرعت و مقیاس بی سابقه ای شکل بگیرد. جمعیتی بزرگ از مردم جهان با وجود فیس بوک این فرصت را یافتند تا به رهبرانی در ایجاد اجتماعات آنلاین و مجازی تبدیل شوند و پیروانی پیدا کنند. پیروانی که در سراسر جهان پراکنده اند.
با تشدید محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا و اهمیت بیشتر فاصله گذاری اجتماعی، مردم بیشتر در خانه ها می مانند و این یعنی، تعداد بیشتری از آن ها به استفاده از پتلفرم های آنلاین اجتماعی مثل فیس بوک روی می آورند. نتیجه اینکه تعداد بیشتری از مردم جهان به شبکه های اجتماعی می پیوندند. حتی دولت ها هم رویکرد خود را در یک سال گذشته نسبت به فضای مجازی تغییر دادند و تلاش می کنند از این بستر برای ارائه اطلاعات دقیق به شهروندان استفاده کنند.
در دنیای بیش از اندازه مرتبط امروز، یک توصیه ساده، حتی یک اظهارنظر منفی، بیش از آنچه فکر می کنید، اثر دارد. این همان بازاریابی فرد به فرد است که می تواند به رشد اعضای گروه های آنلاین کمک کند. علاوه بر این سرمایه گذاری بر منابعی که به مقیاس پذیری گروه های آنلاین کمک کند، فراهم کردن زمینه ای برای اعضا که مسئولیت خلق تجربه های خود را بر عهده بگیرند، دریافت بازخوردها و درک نیازهای آن ها می تواند ارزش فوق العاده ای در اجتماعات آنلاین ایجاد کند. فرصت به اشتراک گذاشتن نظرها، برای خلق یک گفت وگوی صادقانه، به اعضا کمک می کند در گروه های آنلاین به یکدیگر اعتماد کنند. زمانی که فرصت  به اشتراک گذاری شفاف و فوری اعضا در گروه های آنلاین فراهم شود، مدیران در اجتماعات آنلاین می توانند اطلاعات را دریافت کرده و آن را به اهرمی برای تصمیم سازی های سازنده و ایجاد تغییرات مثبت تبدیل کنند. این مدیران برای رسیدن به چنین وضعیتی باید دسترسی مداوم اعضا به یکدیگر را ممکن کنند و با درک و تقویت آن ها، و  هم چنین ثبت تجربه های موفق اعضا برای تشویق و حمایت از رشد اجتماعی که ایجاد شده، تلاش کنند.  
در اجتماعات مجازی، رهبران گروه ها هم به اندازه اعضا باید تقویت و تشویق شوند. آن ها باید به  مدیریت بهتر، توسعه، خلق ارزش و پیوند اجتماعات مجازی با اکوسیستم ها کمک کنند. ممکن است یکی از اعضای بنیانگذار گروه های آنلاین مدیریت آن را بر عهده بگیرد یا یکی از اعضا که هیجان و علاقه لازم را دارد، نقشی بیشتر از یک عضو ساده را برای گروه بازی کند.
منابعی وجود دارد که می تواند به مدیران گروه های آنلاین برای مدیریت بهتر و موفقیت آمیز گروه کمک کند. در بین مجموعه ای از این منابع، فیس بوک محتوای لازم برای مدیران گروه ها را برای مدیریت اجتماعات آنلاین و وب سایت ها تولید کرده است. هم چنین مجموعه ای از ابزارها برای تقویت مدیران گروه ها و ارتباطات با معناتر آن ها با اعضای گروه ها وجود دارد.
 The Facebook Certified Community Manager Program  یکی از برنامه هایی است که آموزش مدیران گروه ها را دنبال می کند و حتی به آن ها اعتبارنامه هم می دهد. از اکتبر سال ۲۰۲۰، که این برنامه کلید خورده، هزاران نفر از مردم درجهان از دوره های آنلاین این برنامه استفاده کردند و صدها نفر به مدیران اجتماعات آنلاین افزوده شده است. این برنامه در مارس سال جاری میلادی، به چند زبان عرضه شده که زبان های اندونزیایی و تای را هم شامل می شود.
اجتماعات آنلاین به طور فزاینده ای به مسیری برای ایجاد اثر مثبت و رشد سرمایه گذاری های موفق تبدیل شده است. به ویژه برای مشاغل و کارهایی که تعهد و حس تعلق بین اعضا برای انجام آن ضروری است.  بنابراین، آن ها را به عنوان یک استارت آپ در نظر بگیرید و برای رشد و مقیاس پذیری آن تلاش کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن