اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

افزایش وام مسکن در کار نیست

مدیرعامل بانک مسکن دو روز پیش از افزایش سقف وام مسکن از محل اوراق حق تقدم به شرط موافقت بانک مرکزی خبر داد، اما امروز وزیر راه و شهرسازی هر نوع افزایش سقف وام را تکذیب و از این گفت که هیچ اقدام تورم زایی انجام نخواهد نشد. براساس آنچه وزیر راه و شهرسازی از درخواست بانک مسکن از بانک مرکزی می گوید، درخواست این بانک مربوط به وام قابل انتقال از سازنده به خریدار است.
مهر نوشت، محمد اسلامی امروز در حاشیه مراسم تقدیر از دست اندرکاران حج تمتع ۹۸ در جمع خبرنگاران گفت: «ما باید کاری کنیم که جامعه هدف ما در خرید مسکن توانمند شوند و کارهایی که تورم زاست انجام نمی دهیم».
گفته های وزیر راه و شهرسازی گویای اولویت طرح ملی مسکن برای این وزارت خانه است و گویا قرار نیست قدرت خرید طرف تقاضا تقویت شود. اسلامی از این گفت که طرح اقدام ملی مسکن در سه استان کشور اجرا شده و در این مرحله ۱۵ هزار نفت ثبت نام کرده اند تا جاییکه ظرفیت استان قم پر شده است. قرار است سایر استان ها از جمله تهران هم به طرح اقدام ملی مسکن اضافه شوند. بانک مسکن موظف شده زمینه تسهیل خرید ۲۴۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزارواحد مسکونی طرح اقدام ملی را فراهم کند. قرار است در قالب این طرح، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی امسال و سال آتی احداث و بهره‌برداری شود. بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی،  ۲۰۰ هزار واحد این طرح در شهرهای جدید توسط شرکت عمران شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده شهرها احداث خواهد شد.
طرح اقدام ملی مسکن از تلاش های عمده دولت کنونی برای خانه دار کردن مردم است. پیش از این طرح مسکن اجتماعی و ترمیم بافت فرسوده از سوی دولت دنبال می شد درحالیکه طرح مسکن مهر هم به پایان نرسیده بود.  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن