اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

افت ۴ هزار واحدی شاخص کل بازار سرمایه

شاخص کل بازار سرمایه امروز با ریزش بیش از ۴ هزار واحدی از  تثبیت در ارتفاع ۶۰۰ هزار واحدی باز ماند. شاخص کل هم وزن با رشد ۶۲۸ واحدی به ۲۰۴ هزار  و ۹۸۷ واحد رسید. شاخص قیمت با افت یک هزار و ۱۴۳ واحدی به ۱۵۱ هزار و ۸۱۳ واحد رسید و شاخص صنعت هم ۴ هزار و ۳۲ واحد افت کرده و به ۵۰۱ هزار و ۸۲۴ واحد رسید. امروز ۷ میلیون و ۱۴۹ سهم در یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۳۱۹ داد و ستد معامله شد. ارزش این معاملات ۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
نمادهای شرکت ارتباطات سیار، پتروشیمی پردیس، بورس، مخابرات ایران  و بورس کالای ایران به تقویت شاخص کل کمک کردند و بانک ملت، صنایع پروشیمی فارس و گروه مپنا به افت شاخص کل دامن زدند. تصویر زیر  شاخص کل بازار سرمایه را از اولین روز کاری در فروردین ماه سال جاری نشان می دهد که بیشتر بر مدار صعود حرکت کرده است. متصدیان بورس می گویند با توجه به تکمیل جعبه ابزارهای سرمایه گذاری در سال ۹۹، در سال جاری بورس رکوردهای تازه ای از خود بر جای می گذارد.
 
 
امروز در بازار ارز نرخ دلار با کاهش ۴۰ تومانی به ۱۵ هزار و ۷۹۹ تومان رسید و قیمت سکه امامی هم ۶ میلیون و ۵۴۰ تومان اعلام شده است. میزان رشد قیمت سکه باوجود عدم تقاضا در بازار را ناشی از رشد قیمت ارز و تغییر قیمت هرانس طلا در بازارهای جهانی می دانند. امروز تا ساعت ۱۳، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۵۸ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۸۴۹ تومان قیمت گرفت. صرافی ملی هم قیمت دلار را ۱۵ هزار و ۸۰۰ برای فروش و ۱۵ هزار و ۷۰۰ برای خرید اعلام کرده است. نرخ یورو هم برای خرید ۱۷ هزار و ۱۰۰ و برای فروش ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان است.
امروز همچنین قیمت بیت کوین که در پایان سال گذشته به کانال ۶ هزار دلار سقوط کرده بود، به بیش از ۷ هزار دلار رسید. بیت کوین دیروز ۶ هزار و ۸۰۲ دلار بود که امروز تا ساعت ۱۳ به ۷ هزار و ۵۲ دلار رسید. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن