اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

اعتصاب خدمه عصبانی لوفت هانزا در آلمان

بیش از ۱۵۰ پرواز در آلمان به دلیل اعتصاب در لوفت هانزا لغو شد. رویترز امروز در خبری اعلام کرد نزدیک به ۱۸۰ پرواز در آلمان در روز دوشنبه به دلیل اعتصاب خدمه پرواز لغو شده است. خدمه با این اعتصاب ها فشار بیشتر بر مدیریت این شرکت برای افزایش دستمزدها را دنبال می کنند.
اتحادیه کارگری یوفو در روز جمعه اعلام کرد این اعتصاب از روز دوشنبه تا چهارشنبه در هفته جاری در آلمان برگزار می شود چراکه مذاکرات برای افزایش دستمزد خدمه پرواز با لوفت هانزا به نتیجه نرسیده است.
سخنگوی لوفت هانزا اعلام کرده بیش از ۱۵ درصد از پروازها به این دلیل لغو شده است. در آغاز ۳۵ پرواز لغو شد، در ادامه ۵۴ و اکنون ۱۷۰ پرواز در پی اعتصاب خدمه لغو شده است. این یعنی در آلمان تنها ۷ درصد از پروازها عملیاتی شده است. سخنگوی اتحادیه کارگری یوفو اعلام کرد:«این نشانه ای برای شرکت لوفت هانزاست. کارکنان شما واقعا عصبانی اند. شما در نهایت باید چیزی را تغییر بدهید».
به گزارش رویترز بیشتر پروازهای لغو شده داخلی بوده اند. به بیشتر مسافران بلیت قطار به مقاصد آن ها پیشنهاد شده یا اینکه از دیگر پروازهای خطوط لوفت هانزا استفاده کنند. بعضی مسافران اعلام کردند با وجود درک دغدغه های خدمه پرواز، اعتصاب آنان در فصل تعطیلات را مشکل زا می دانند. 
۲۲ هزار خدمه پرواز و کارمند لوفت هانزا نسبت به شرایط کار و میزان دستمزد خود اعتراض دارند. اتحادیه یوفو هم چنین یک اعتصاب دو روزه دیگر در ماه نوامبر را برنامه ریزی کرد که در پی آن، از هر پنج پرواز یک پرواز لغو شد، ۱۸۰ هزار مسافر سرگردان شدند و ۱۰ تا ۲۰ میلیون یورو معادل ۲۲.۳۹ میلیون دلار هزینه برای لوفت هانزا به بار آمد.
لوفت هانزا، دومین شرکت هواپیمایی بزرگ جهان از نظر تعداد مقاصد پرواز و چهارمین شرکت هواپیمایی جهان از نظر درآمد است. این شرکت هم چنین به عنوان دهمین شرکت بزرگ حمل مسافر در جهان شناخته می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن