اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

اشتغال پنج هزار نفر در ۳۴ واحد تولیدی نوشت‌ افزار

منبع: ایرنا

به گزارش روز دوشنبه وزارت صنعت، در زمینه تولید خودکار هشت واحد تولیدی عضو انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور با ظرفیت اسمی در مجموع ۶۵۶ میلیون عدد خودکار است، در حالی که توان تولید خودکار اعضای انجمن ۴۸۰ میلیون عدد می شود که این توان تولیدی برای یک هزار نفر اشتغالزایی فراهم کرده است.

بر اساس سرانه مصرف سالیانه خودکار در کشور بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون عدد خودکار، حجم واردات این کالا در سال ۱۳۹۷ حدود ۶۵۰ تن معادل ۸۲ میلیون عدد و در سال ۱۳۹۸ حدود ۵۷ میلیون عدد بود.
همچنین در بخش تولید ماژیک چهار واحد تولیدی با ظرفیت اسمی ۲۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد در انجمن عضویت دارند که توان تولیدی آن ها ۱۶۰ میلیون عدد ماژیک می شود و این توان تولیدی برای ۸۹۰ نفر ایجاد شغل کرده است. سرانه مصرف سالیانه ماژیک در کشور ۱۴۵ تا ۱۵۰ میلیون عدد است و حجم واردات این محصول در سال ۱۳۹۷ حدود ۸۷۳ تن معادل ۵۵ میلیون عدد و در سال ۱۳۹۸ حدود یک هزار تن و معادل ۸۰ میلیون عدد بود.
توان تولید پنج میلیون قراصی مداد و ۱۰۰ میلیون جلدی دفتر
در زمینه تولید مداد نیز پنج واحد تولیدی با ظرفیت اسمی در مجموع چهار میلیون و ۳۲۱ هزار و ۶۶۰ قراص مداد فعالیت دارند که با توان تولیدی پنج میلیون قراص زمینه اشتغال دو ۲۰۰ نفر را فراهم آورده است. مصرف سرانه سالیانه این کالا دو میلیون و ۵۰۰ هزار قراص است و حجم واردات آن در سال ۱۳۹۷ حدود ۵۶۸ تن معادل ۶۷۰ هزار قراص و در سال ۱۳۹۸ حدود ۳۴ تن و معادل ۳۷ هزار قراص بود.
 پنج واحد تولیدی در زمینه دفتر با ظرفیت اسمی در مجموع دو هزار و ۵۴۶ تن داریم که توان تولیدی این واحدها ۱۰۰ میلیون جلد دفتر است و سرانه مصرف سالیانه این کالا ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون جلد و حجم واردات آن در سال ۱۳۹۷ معادل ۹۶ تن و در سال ۱۳۹۸ معادل دو تن بوده است.
در زمینه تولید مداد پاک کن نیز چهار واحد تولیدی با ظرفیت اسمی دو هزار و ۲۱۸ تن و همین توان تولیدی در حال فعالیت است که زمینه اشتغال ۶۱۵ نفر را فراهم آورده است. سرانه مصرف سالیانه این محصول دو هزار و ۳۰۰ تن است که حجم واردات آن در سال ۹۸ حدود ۳۵۰ تن را نشان می دهد.
همچنین در زمینه ابزارهای اندازه گیری نیز هشت واحد تولیدی با ظرفیت اسمی چهار هزار و ۳۳۹ تن و توان تولیدی یک هزار و ۲۰۰ تن در حال فعالیت است که زمینه اشتغال ۴۵۰ نفر را فراهم آورده و سرانه مصرف سالیانه ابزارهای اندازه گیری نیز یک هزار و ۵۰۰ تن است.
در مجموع در زمینه تولید نوشت افزار ۳۴ واحد تولیدی در انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور فعالیت دارند که زمینه اشتغال را برای بیش از پنج هزار نفر را فراهم آورده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن