اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

اسنپ غول شده است

 کسب وکاری که در آغاز کار خود را با تاکسی یابی اینترنتی آغاز کرد، اکنون به غولی در فضای کسب وکارهای نوپا تبدیل شده است. اسنپ، که مدیرعامل پیشین آن یعنی شهرام شاهکار به شرکت دیوار پیوسته، و ایرانسل، از اپراتورهای تلفن همراه و نزدیک به نهادهای خصولتی در کشور، در شرکت مالک آن سرمایه گذاری کرده، درحال بلعیدن بازار است.
«بیژن عباسی آرند» مدیرعامل جدید اپراتور دوم ایرانسل، در پایان مهرماه سال جاری و  در اولین نشست خبری خود، جدیدترین آمارها از وضعیت سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها و به خصوص گروه اسنپ به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌گذاری ایرانسل در کسب‌وکارهای نوپا را منتشر کرد. به گفته عباسی آرند، شرکت اسنپ، ۹۰ درصد از بازار تاکسی های اینترنتی و ۹۵ درصد از بازار سفارش آنلاین غذا را در اختیار دارد.
اسنپ در سرویس درخواست آنلاین خودرو در یک روز بیش از ۲ میلیون سفر را ثبت کرده است. ۱.۵ میلیون راننده در سال ۹۸ برای اسنپ کار می کنند که از این تعداد ۶۰۰ هزار راننده فعال تشخیص داده شده اند. اسنپ در سرویس درخواست آنلاین خودرو برای بیش از ۱۳۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال زایی کرده است.
اسنپ تریپ با بیش از یک هزار هتل همکاری می کند که روزانه بیش از ۲۵۰۰ رزرو را ثبت کرده اند. این سرویس آنلاین روزانه بیش از چهارهزار خرید بلیت هواپیما را ثبت کرده و به طور مستقیم برای بیش از ۲۳۰ نفر شغل ایجاد کرده است.
اسنپ کیو، یا سرویس بازی آنلاین در سال ۹۸ به بیش از ۲.۸ میلیون نصب رسیده و برای ۲۰ نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.
اسنپ فود نزدیک به ۹۰ هزار سفارش غذا در روز دریافت کرده است. تعداد رستوران ها و تامین کنندگان اسنپ فود در سال جاری به بیش از ۱۳ هزار مورد رسیده است. این بخش از اسنپ به طور مستقیم برای بیش از ۸۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.
در اسنپ باکس، بخش لجستیک آنلاین اسنپ، بیش از ۹۰ هزار موتور سوار ثبت شده که از این تعداد بیش از ۲۵ هزار موتور سوار فعال تشخیص داده شده است. این گروه لجستیکی روزانه ۸۵ هزار درخواست در روز دریافت می کند. اسنپ باکس برای بیش از ۲۲۰ نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است. اسنپ مارکت یا سوپرمارکت آنلاین اسنپ که برای بیش از ۳۲۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده در روز ۳ هزار سفارش دریافت کرده است.
به طور مستقیم گروه اسنپ برای  نزدیک به ۳ هزار نفر شغل ایجاد کرده است. ۱.۵ میلیون نفر به طور غیرمستقیم از فعالیت اسنپ صاحب شغل شده اند.
 در شرایطی که کسب وکارهای نوپا با مشکل جذب سرمایه دست و پنجه نرم می کنند، اسنپ به غول بازار خدمات آنلاین تبدیل شده است. اتکا به سرمایه شرکت هایی مثل ایرانسل در این بین بی تاثیر نیست. درماه گذشته شورای رقابت نتیجه شکایت چیلوری، دیگر سرویس سفارش آنلاین غذا از اسنپ را منتشر کرد. علیرضا صادقیان مدیرعامل و موسس هلدینگ کسب‌وکار نوین ایرانیان (نت برگ، چیلیوری) در این باره گفت اسنپ رستوران ها را مجبور کرده قرارداد خود با چیلوری را لغو کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن