اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

استارتاپ ها در جنوب شرق آسیا از یک تریلیون دلار عبور می کنند

توسعه استارتاپ ها در جهان فناوری با وجود همه گیری کرونا در حال انجام است. اخبار امیدوارکننده ای از افزایش ارزش استارتاپ ها در کشورهای جنوب شرقی آسیا و افزایش سرمایه گذاری در اکوسیستم استارتاپی این کشورها منتشر شده است. 
به گزارش سی ان بی سی، ارزش استارتاپ های آسیای جنوب شرقی تا سال ۲۰۲۵ به یک تریلیون دلار می رسد.
ارزش استارتاپ های آسیای جنوب شرقی در سال گذشته به ۳۴۰ میلیارد دلار رسیده بود. بررسی صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های ارزیابی نشان می دهد تا سال ۲۰۲۵، ارزش استارتاپ های این منطقه از قاره زرد، به میزان قابل توجهی رشد می کند.
جانگل ونچر، پیش بینی کرده است ارزش استارتاپ های فناوری در آسیای جنوب شرقی طی ۴ سال آینده به یک تریلیون دلار برسد. این برآورد  براساس عملکرد و اطلاعات ۳۱ استارتاپ انجام شده و کف ارزش در این ارزیابی، ۲۵۰ میلیون دلار بوده است. یکی از مهم ترین استارتاپ های ارزیابی شده، تاکسی یاب اینترنتی گرب است. گرب در ماه آوریل اعلام کرد سهام خود را به عموم عرضه می کند.  هم چنین شرکت اندونزیایی go to هم برای عرضه سهام در بازارها برنامه ریزی کرده است.
آسیای جنوب شرقی، خانه ۴۰۰ میلیون کاربر اینترنت است و ۱۰ درصد از این جمعیت برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰، آنلاین شده اند. صنعت اینترنت در سنگاپور، مالزی، اندونزی، فیلیپین، ویتنام و تایلند، بزرگترین اقتصادهای این منطقه،  در حال رشد است و پیش بینی می شود از مرز ۳۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ عبور کند.
افزایش ارزش و تعداد استارتاپ ها در آسیای جنوب شرقی می تواند به افزایش عرضه سهام در بازارهای محلی و بین المللی بینجامد. هرچند یکی از مدیران در جانگل ونچر می گوید موسسان به طو رمعمول علاقه دارند استارتاپ خود را به شرکت های بزرگتر بفروشند تا اینکه مسیر عرضه سهام را طی کنند.  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن