اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

«ارسالیتو» راه اندازی شد

 ارسالیتو با همت استارت آپ توانیتو، شرکت ملی پست و پیشخوان حمل ونقل تاپین راه اندازی شده است. این باجه آنلاین پستی دسترسی به خدمات پستی برای معلولان کشور، به ویژه معلولان صاحب کسب وکار را ساده می کند. با ارسالیتو امکان ارسال محصولات به سراسر کشور با استفاده از خدمات شرکت ملی پست فراهم شده است.
وحید رجبلو، موسس استارت آپ توانیتو در معرفی خدمات ارسالیتو نوشت: «تا حالا به این فکر کردید که ارسال بسته پستی برای افراد دارای معلولیت چطوریه؟ از همون ابتدا، یعنی بسته‌بندی بگیرید تا رسوندن به باجه پست، اونقدر مانع جلوشون هست که تقریبا میشه گفت ناممکنه مگه اینکه یکی دیگه براشون انجام بده! با این وضعیت تصور کنید یک فرد دارای معلولیت بخواد کسب و کار آنلاین داشته باشه و محصولاتش رو برای مشتریان بفرسته! چقدر سخته؟ خلاصه اینکه خدمات پستی تا حالا با افراد دارای معلولیت متناسب نبوده؛ اما قراره ماجرا تغییر کنه».
در سرویس ارسالیتو، ماموران پست بسته افراد دارای معلولیت را از در منزل دریافت کرده و همه کارهای مربوط به ارسال در محل زندگی متقاضی انجام می شود. به گفته موسس توانیتو، شرکت ملی پست به مناسب روز جهانی معلولان، ۱۵ درصد تخفیف برای ارائه خدمات در ارسالیتو در نظر گرفت.  
استارت آپ توانیتو به عنوان بستری برای برقراری ارتباط دو سویه بین عرضه کنندگان خدمات و شهروندان دارای معلولیت، سالمندان و سایر اقشار نیازمند خدمات پزشکی ایجاد شده است. این استارت آپ درمانی، آموزشی، عمومی و … را در اختیار خدمات گیرندگان قرار می دهد. از اهداف اصلی توانیتو کاهش نیاز معلولان به دیگران و افزایش سطح استقلال آن ها در انجام امور مختلف از جمله کسب وکار است.
با توجه به عدم مناسب سازی معابر شهری برای تردد افراد دارای معلولیت، هر نوع ارائه خدمات به طور آنلاین و تسهیل دسترسی به سازمان ها و دستگاه های مرتبط با کسب وکار، به افزایش فرصت های معلولان می انجامد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن