اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

ارزش بیت کوین۲۲ درصد افت کرد

اولین و بزرگترین ارز رمزپایه جهان در هفته ای که گذشت بیش از ۲۰ درصد افت قیمت را تجربه کرد. قیمت بیت کوین در روز جمعه به ۷.۷۵۷ دلار رسید و این میزان کمترین ارزش ثبت شده برای بیت کوین از ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ تا امروز است. معاملات آتی بیت کوین هم وضعیت خوبی ندارد.
بیت کوین، که نوسان معروف است، از آگوست روند پایداری را طی کرد و تا این هفته در بازه ۱۰ هزار دلار معامله شد. افت قیمت بیت کوین از روز دوشنبه گذشته آغاز شد و قیمت از آن روز به زیر ۸ هزار دلار رسید. دیگر ارزهای رمزپایه مثل xrp و eatherافت ۱۹ درصدی و ۲۴ درصدی را تجربه کردند.
مثل دیگر موارد افت قیمت در بازار ارزهای رمزپایه، تحلیل گر نتوانستند به دلیل مشخصی به عنوان عامل کاهش قیمت اشاره کنند.
بعضی از سرمایه گذاران ناکامی بازار سهام نیویورک در راه اندازی باکت، پلت فرم جذب سرمایه برای خرید بیت کوین در روز یکشنبه را عامل سقوط نرخ این ارز رمزپایه دانستند.
قیمت بیت کوین هم چنان نسبت به آغاز سال ۲۰۱۹، دوبرابر است. قیمت بیت کوین پس از اینکه فیسبوک برنامه اش را برایارز مجازی لیبرا اعلام کرد، افزایش یافت. تحلیل گران اثر عرضه یک ارز رمزپایه دیگر از یک شرکت معتبر فناوری محور را مشروعیت بیشتر بازار ارزهای رمزپایه قلمداد کردند، مشروعیتی که به جذب سرمایه بیشتر کمک می کرد. بیت کوین در دسامبر سال ۲۰۱۷ بیشترین قیمت را ثبت کرده که بیش از ۲۰ هزار دلار بوده است. این ارز رمزپایه به این رکورد تاریخی خود پس از دو سال نزدیک هم نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن