اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

ادامه صعود شاخص کل بازار سرمایه

رشد شتابان شاخص کل بازار سرمایه امروز هم ادامه یافت. شاخص کل بازار سرمایه امروز با رشد ۴۶ هزار و ۹۰۲ واحدی به کانال ۹۶۴ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل هم وزن هم امروز ۴.۶۸ درصد رشد کرده و به کانال ۳۱۱ هزار واحد رسید. شاخص قیمت با رشد ۵.۱۱ درصدی به ۲۵۶ هزار واحد رسید. شاخص صنعت هم رشد ۴۱ هزار واحدی را ثبت و در کانال ۸۴۸ هزار واحد آرام گرفت. معاملات نماد گروه معدنی ها از جمله معدنی و صنعتی گل گره و فولاد مبارکه و ملی صنایع مس ایران بیشترین اثر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت. در بین نمادهای موثر بر رشد ۵.۱۱ درصدی شاخص کل نماد شستا هم دیده می شود. ارزش معاملات امروز ۹۴.۶۸۵.۰۴۳ میلیون ریال بوده است.
دیگر خبر از بازار سرمایه اینکه از امروز  پذیره‌نویسی در صندوق‌های واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) آغاز می‌شود درحالی که که قیمت در نظر گرفته شده برای هر واحد این صندوق ۱۰ هزار تومان است.
تجارت نیوز در این باره نوشت به طور کلی قرار است شرکت‌های بانکی، بیمه‌ای، پالایشگاهی، خودرویی و گروه فلزات در قالب ای تی اف عرضه شوند که در مرحله اول که از امروز آغاز شده است، قیمت سهام تشکیل دهنده واحدهای سرمایه­ گذاری صندوق، متوسط قیمت سهام در سی روز گذشته (منتهی به تاریخ فراخوان واگذاری) با احتساب ۲۰ درصد تخفیف است مشروط براینکه پس از اعمال تخفیف از ۷۰ درصد  قیمت پایانی روز معاملاتی قبل از شروع پذیره ­نویسی کمتر نباشد. ۵ درصد از دارایی صندوق به عنوان دارایی سرمایه‌گذاران و به منظور انجام عملیات بازارگردانی نزد صندوق نگهداری خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن