اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

ادامه روند ریزش در بازار سهام

بورس امروز هم مثل روز گذشته قرمز پوشید. شاخص کل با افت بیش از ۳۷ هزار واحد در ۱۸ شهریورماه به کانال یک میلیون و ۵۷۰ هزار واحد سقوط کرد و به این ترتیب بازدهی بازار سهام در روز سه شنبه به ۲.۳۱- درصد رسید. افت امروز شاخص کل بازار سهام  ناشی از معامله ۱ میلیون و ۱۸۱ هزار سهم به ارزش ۱۸ هزار میلیارد تومان بود. معاملات نماد شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعت گل گهر، سرمایه گذاری غدیر و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید  بیشترین اثر منفی را بر بازدهی بازار سهام و شاخص کل داشت. هم چنین امروز شاخص کل هم وزن با بازدهی ۱.۰۵- درصدی به کانال ۴۳۲ هزار واحد رسید. شاخص قیمت بازدهی ۲.۳۱- درصدی را ثبت کرد و شاخص صنعت هم به بازدهی ۲.۴۲- درصدی رسید.
پس از هفته نخست تیرماه سال جاری این نخستین بار است که شاخص کل بازار سهام در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد قرار می گیرد. شاخص کل در ۱۲ مردادماه در قله ۲ میلیون و ۱۱ هزار واحد قرار گرفت و در ۱۹ همین ماه در کانال ۲ میلیون و ۶۵ واحد ایستاد با این حال روند نزولی شاخص کل بازار سهام که از هفته پایانی مردادماه آغاز شده هم چنان ادامه دارد. هم چنین در هفته جاری بازار سهام تنها در یک روز به بازدهی مثبت رسیده است.
ریزش ها در بازار سرمایه و اخبار از صف های فروش و تمایل سهامداران خرد به نقدشوندگی هرچه بیشتر بازار، تحلیل گران را به پیش بینی درباره شکنندگی دیگر بازارها واداشته است. روز گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی از احتمال اثرگذاری ورود نقدینگی بورسی ها به بازار مسکن گفت. هم چنین ممکن است بازار طلا و ارز هم از ریزش های بورس در آینده نزدیک اثر بپذیرد.  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن