کمپین نفس

اتاق تهران پیش قدم در راه‌اندازی کمپین «نفس»

اقدامات اتاق بازرگانی تهران برای پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹/ اتاق تهران پیش قدم در راه‌اندازی کمپین «نفس»

 

اتاق بازرگانی تهران در پی شیوع بیماری کووید ۱۹ برای پیشگیری اقداماتی در زمینه اطلاع‌رسانی درباره توصیه‌هایی بهداشتی، توصیه‌هایی در رابطه با انجام اقدامات اساسی در بنگاه‌ها ، شرکتها و کارخانجات صنعتی برای بیش از ۱۸ هزار عضو اتاق تهران، تشکل ها و فعالان اقتصادی ارسال کرده است.

به گزارش خبرنگار اکسپورتنا، از زمانی که به طور رسمی شیوع بیماری کرونا کشور اعلام شد، اتاق بازرگانی تهران پیام‌هایی در جهت اطلاع‌رسانی در رابطه با توصیه‌هایی بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا و شیوع (مانند پیام تهیه شده توسط اتاق ایرانیان مقیم شانگهای)، توصیه‌هایی در رابطه با انجام اقدامات اساسی در بنگاه‌ها، شرکتها و کارخانجات صنعتی (که توسط شرکت سیناژن در سرفصل های جداگانه تهیه شده است) برای بیش از ۱۸ هزار عضو اتاق تهرا ، تشکل ها و فعالان  اقتصادی ارسال کرده است.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به عنوان اولین اقدام و در حرکتی پیشگامانه با مشارکت  سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و  برای جلوگیری از مراجعه فعالان اقتصادی در شرایطی که ریسک شیوع بیماری کرونا وجود دارد، کارت‌های بازرگانی حقیقی و حقوقی کلیه اعضای اتاق تهران را که تاریخ انقضای آنها پنجم تا پایان ماه اسفند است، تا پایان فروردین ۹۹ تمدید کرد. اتاق تهران برای حفظ سلامت کارکنان و مراجعان در تمدید کارت‌های بازرگانی اسفندماه پیش‌قدم شد که این حرکت پس از آن در تمام اتاق‌های بازرگانی کشور نیز انجام گرفت.

هم‌چنین اتاق تهران در تصمیمی داخلی تعداد نیروهای حاضر در محل اتاق را به طور چشمگیری کاهش داد و امور جاری پارلمان بخش خصوصی، تا روشن شدن چشم‌انداز همه‌گیری این ویروس، از طریق دورکاری انجام می‌شود. بنا به این تصمیم، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، سمینارها و نشست‌ها تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است و آن‌دسته از اعضا یا فعالان اقتصادی که پیش‌تر در این رویدادها ثبت‌نام کرده بودند، قبل از حضور با استعلام از واحد مربوطه یا مراجعه به اخبار سایت اتاق تهران از زمان جدید برگزاری آن مطمئن شوند.

طی ۱۰ روز گذشته علاوه بر مصاحبه، ترجمه مطالب، تولید و انتشار اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، و ارائه آنها در رسانه ها، اتاق تهران نسبت به تولید و پخش کلیپ های آموزشی در این رابطه اقدام کرده است.

با این حال با توجه به اهمیت موضوع و در راستای رسالت اتاق تهران از اعضای اتاق و بنگاه‌های اقتصادی نیز که اقداماتی خلاقانه و مبتکرانه در مبارزه با شیوع این ویروس و نیز تلاشهای صورت گرفته برای تامین اقلام بهداشتی دارویی و همچنین فعالیت‌های آموزشی پژوهشی داشته‌اند درخواست شده است تا  جهت انعکاس اقدام خود در سایت و کانال اتاق و برای اطلاع رسانی به سایر اعضای اتاق، آن را روابط عمومی اتاق منعکس کنند.

اتاق تهران در راستای تلاش‌های خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، نقش‌آفرینی پررنگ‌تر بخش خصوصی در مدیریت بحران و ایفای مسئولیت اجتماعی خود مقادیری مواد و ژل ضدعفونی‌کننده به استان گیلان ارسال کرد تا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی این استان قرار گیرد.

اتاق بازرگانی تهران نیز در نخستین اقدام فوری خود برای کمک به کنترل این بیماری در استان گیلان، مقدار ۲۰۰ لیتر ژل ضدعفونی‌کننده و ۱۰۰۰ بطری مایع ضدعفونی‌کننده به این استان ارسال کرد. اتاق بازرگانی تهران این اقدام را به عنوان گامی کوچک در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود برداشته است. این مواد برای توزیع و استفاده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار می‌گیرد.

پویش فعالان اقتصادی برای عبور از بحران کرونا، بخش‌خصوصی با هماهنگی اتاق تهران برای مقابله با کووید۱۹ کمپین «نفس» را تشکیل داد. این کمپین قصد دارد با ایجاد تعامل بین فعالان اقتصادی و دولت، از میزان صدمات و لطمات کرونا به کسب و کارها و اقتصاد کشور بکاهد.

با توجه به این که بحران شیوع ویروس کووید-۱۹ یا همان کرونا ویروس اقتصاد ایران را نیز در قرنطینه اجباری فرو برده تا آنجا که این روزها بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی برای حفظ سلامتی نیروی انسانی خود، به ناچار در تعطیلات به سر می‌برند و بازار داخل نیز به دلیل نگرانی‌ها از شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمده است.

جمعی از فعالان اقتصادی از بخش خصوصی برای ساماندهی به وضعیت دشوار پیش روی کسب‌و‌کار بنگاه‌ها و عبور از بحران کرونا، کمپین «نفس» را برای همراهی و کمک به بنگاه‌های کوچک و متوسط داخل کشور به راه انداخته‌اند تا کسب‌و‌کارها بتوانند وضعیت پیش آمده را با کمترین آسیب و لطمه پشت سر بگذارند.

یکی از اهداف این کمپین، اطلاع‌رسانی درست و شفاف به بنگاه‌های اقتصادی و تشکل‌های بخش خصوصی برای مقابله و مواجهه با کرونا ویروس است تا از طریق این کمپین، مسائل و مشکلاتی که به دنبال شیوع این ویروس برای بنگاه‌های اقتصادی به وجود آمده، با دولت و حاکمیت در میان گذاشته و راهکارهای بخش خصوصی برای گذار از شرایط پیش آمده نیز روی میز تصمیم‌گیران کشور قرار گیرد.

این کمپین در اولین اقدام نیز دستورالعمل مقابله با کرونا در محیط کار را که توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای مقابله با کرونا در محیط کار تدوین در دسترس عموم قرار داده است. این دستورالعمل برای تمامی سازمان‌ها، کارخانه‌ها، بنگاه‌ها و اصناف قابل استفاده است.

جلسات مستمر و تماس مکرر با روسای تشکل ها و انجمن های  مرتبط و نیز مدیران کارخانجات تولید کننده مواد و ژل ضد عفونی کننده و مواد بهداشتی و پیگیری از مسئولان ذی‌ربط برای حل معضلات کارخانه های یاد شده جهت افزایش میزان تولید برگزار شده و ادامه دارد.

همچنین پیگیری خرید بیست دستگاه مه‌پاش توسط اتاق بازرگانی تهران برای ضدعفونی کردن مراکز درمانی و بیمارستانها در دستور کار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن