اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

آینده از آن روش های مجازی پرداخت است

ویزا به‌تازگی، قابلیت تازه‌ای را برای پرداخت راه‌اندازی کرده است که بر اساس آن کاربران تلفن‌های هوشمند با سیستم‌عامل اندروید می‌توانند از پرداخت NFC  استفاده کنند. در این شیوه که پرداخت با ارتباط نزدیک هم نامیده می‌شود، کاربران می‌توانند بدون هیچ تماسی در چند دقیقه، پرداخت را انجام و اطلاعات آن را منتقل کنند. این روش اکنون در اروپا، خاورمیانه، آفریقا و  آسیای شرقی اجرا می‌شود و آمریکای لاتین تا سال آینده میلادی امکان استفاده از این قابلیت را دارد.
به گزارش فین اسکترا، این فناوری می‌تواند در سال‌های آتی به نفع هزاران کسب‌وکار خرد در کشورها عمل کند چراکه همه‌گیری کرونا، استفاده از پول نقد را در مبادلات بین فردی به کمترین میزان ممکن رسانده است. پس از همه‌گیری کرونا، اعتماد مردم جهان به خدمات ابزارهای دیجیتال بیشتر شده است و در بیشتر مبادلات مالی، روش‌های غیر نقدی برای پرداخت پیشنهاد می‌شود. با توجه به روند همه‌گیری این بیماری در همه کشورهای جهان، تمرکز بر فناوری‌های پرداخت برای نوآوران در اولویت است.
در این روش پرداخت، قرار است احراز هویت با استفاده از اثرانگشت فرد در تلفن هوشمند شخصی یا فناوری تشخیص چهره افزایش پیدا کند.
روش‌های پرداخت در چند سال  گذشته از پرداخت با کارت اعتباری به پرداخت‌های موبایلی ارتقا یافته و روند پیشرفت در فناوری پرداخت ادامه دارد.
علاوه براین، با تائید ارزهای مجازی در بین بانک‌های مرکزی کشورها، روش‌های پرداخت در آینده نزدیک، بیش از این متحول می‌شود. با ترویج ارزهای مجازی در بانک‌ها، کسب‌وکارها و اشخاص در دریافت و پرداخت پول در داخل و فضای بین‌الملل تغییر خواهد کرد. سرنوشت ارزهای مجازی مثل لیبرا که شرکت فیس بوک برای ایجاد آن تلاش می‌کند، در سرنوشت پرداخت‌های مجازی در سال آینده میلادی اثرگذار است و می‌تواند آغاز دوره‌ای تازه را در مبادلات مالی در سراسر جهان رقم بزند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن