اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

کمبود محصولات محافظتی کرونا در کشور وجود ندارد

علی نقیب، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و از مدیران شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی با تاکید بر تامین نیاز بازار از حیث کالای مورد نیاز خانوار در مقابله با کرونا، تاکید کرد این محصولات مشمول آزمایشات کنترل کیفی دقیق هستند.

 عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه در حال حاضر تولید محصولات حفاظتی کرونا از جمله مواد ضدعفونی‌کننده به اندازه کافی و نیاز بازار از سوی واحدهای تولیدی معتبر و استاندارد تولید می‌شود، تاکید کرد که بازار داخل از حیث این محصولات هیچ‌گونه کمبودی ندارد.

علی نقیب در گفت‌و‌گو با روابط عمومی اتاق تهران، با اشاره به اینکه فرهنگ مصرف محصولات حفاظتی در برابر کرونا، در مقایسه با ماه‌های ابتدایی شیوع این ویروس، ارتقا یافته و خانوارها به اندازه نیاز واقعی خود اقدام به خرید این محصولات می‌کنند، افزود: کنترل کیفی تمامی محصولات تولیدی از سوی کارخانه‌های شناخته‌شده پیش از ورود به بازار مصرف، در آزمایشگاه‌های معتبر و مجهز صورت می‌گیرد، ضمن آنکه وزارت بهداشت نیز با نظارت قوی در این بخش، اجازه ورود محصولات بی‌کیفیت به بازار را نمی‌دهد.

نقیب که رئیس هیات مدیره یکی از کارخانه‌های شناخته شده و برندهای برتر محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور است، در خصوص قیمت محصولات ضدعفونی‌کننده در برابر کرونا یادآور شد که تولیدکنندگان این بخش، بر اساس مصوبات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان عمل می‌کنند و علاوه بر این، مواد اولیه تولیدات نیز به دلیل نظارت قیمتی از طرف وزارت بهداشت، با نرخ مناسب به دست تولیدکنندگان می‌رسد. بنابراین، قیمت محصولات ضدعفونی‌کننده و حفاظتی کرونا در بازار مصرف، معقول و مناسب است.

به گفته وی، محصولات با قیمت‌های نامتعارف و گران، از سوی شرکت‌های نامعتبر و ناشناخته در بازار عرضه می‌شود و وی توصیه کرد که مصرف‌کنندگان از تولیدات کارخانه‌های معتبر و دارای استاندارد وزارت بهداشت، برای مایحتاج خود استفاده کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران همچنین تصریح کرد که توان صادرات محصولات حفاظتی در برابر کرونا، از سوی واحدهای تولیدی در کشور وجود دارد که در حال حاضر برای حفظ نیاز بازار، از سوی دولت اجازه صادرات این محصولات داده نشده‌است.

نقیب سپس به بازدید اعضای هیات رئیسه فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی از شرکت بهداشتی دکتر عبیدی طی هفته گذشته، اشاره کرد و یادآور شد که اعضای این فراکسیون از نزدیک به روند تولید محصولات محافظتی در برابر تولید و ظرفیت‌های این بخش، آشنا شدند.

وی با بیان اینکه مسئولان و تصمیم‌گیران در قوای سه‌گانه کشور، باید اطلاعات دقیق و کافی از مشکلات و توانمندی‌های فعلی صنایع مختلف در کشور داشته باشند، افزود: در این بازدید، علاوه بر گفت‌و‌گو با اعضای هیات رئیسه فراکسیون کارآفرینان مجلس درباره فرصت‌ها و تهدیدهای صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور به ویژه تولیدات محافظتی در برابر کرونا، زمینه آشنایی و آگاهی‌یابی تصمیم‌سازان در مجلس در رابطه با توانمندی‌های فعلی این بخش در کشور فراهم شد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن