اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

پرونده سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند سینما حقیقت بسته شد /// معرفی سه اثر منتخب بخش کارآفرینی با حمایت اتاق بازرگانی تهران

آثار برگزیده بخش کارآفرینی در جشنواره سینما حقیقت معرفی و توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران مورد تقدیر قرار گرفتند.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند ایران، سینما حقیقت، پس از یک هفته نمایش آثار مستند از کارگردانان ایرانی و خارجی، به کار خود پایان داد و برگزیدگان این دوره طی مراسمی در تالار وحدت معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در این دوره، برای نخستین بار بخش مستند کارآفرینی به این جشنواره سینما حقیقت اضافه شده ‌است و طبق گفته‌های محمد حمیدی‌مقدم، دبیر جشنواره سیزدهم، ۱۴ فیلم مستند در این بخش شرکت کردند که طی مدت برگزاری جشنواره برای مخاطبان به نمایش درآمد.

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که چندی پیش میان اتاق بازرگانی تهران و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به امضا رسید، اتاق تهران به عنوان حامی بخش کارآفرینی جشنواره سینما حقیقت پا به این عرصه گذاشت تا این نهاد بخش‌ خصوصی در تهیه آثار سینمایی مرتبط با کارآفرینی نقش‌آفرینی کند.

در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم مستند ایرانی که روز گذشته برگزار شد، برگزیدگان بخش کارآفرینی جوایز خود را از دست مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران، و مهدی باقری و شهاب‌الدین عادل از اعضای هیات داوری این بخش، دریافت کردند.

جایزه اول این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به مهدی گنجی کارگردان فیلم «من می‌خوام شاه بشم» اهدا شد.

همچنین جایزه دوم در بخش فیلم‌های مستند کارآفرینی شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال به محمد واعظی کارگردان فیلم «رویای آب» اهدا شد.

جایزه سوم این بخش نیز شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به فیلم «خودکار» به کارگردانی محمد ثقفی تعلق گرفت.

همچنین در این مراسم مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران با اهدای لوح از علی‌اکبر رفوگران شخصیت فیلم «خودکار» ساخته محمد ثقفی تقدیر کرد. رفوگران از دارندگان لوح و نشان امین‌الضرب اتاق تهران است. او موسس و بنیان‌گذار کارخانه خودکار بیک در ایران است.

همچنین، محمد قائم‌پناه شخصیت فیلم مستند «رویای آب» که موفق به کسب جایزه دوم در بخش کارآفرینی جشنواره سیزدهم شد، مورد تقدیر قرار گرفت و لوح و جایزه خود را از رییس اتاق تهران دریافت کرد. محمد قائم‌پناه بنیان‌گذار استارت‌آپ کشمون است که در حوزه فروش و عرضه مستقیم زعفران فعالیت می‌کند.

پرونده سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» در حالی بسته شد که اتاق بازرگانی تهران با برنامه‌ریزی و حمایت از ساخت ۱۰ فیلم مستند مرتبط با حوزه کارآفرینی، برای چهاردهمین دوره این جشنواره خود را آماده می‌کند.

آن‌طور که رییس اتاق تهران در نهمین نشست هیات نمایندگان این اتاق اعلام کرد، پارلمان بخش‌خصوصی با هدف طرح مباحث کارآفرینی در کشور، پا به عرصه حمایت از آثار سینمایی گذاشته و در تلاش است تا با حمایت این اتاق به نمایندگی از بخش‌ خصوصی کشور، آثار نمایشی حوزه کارآفرینی به جشنواره فیلم فجر نیز راه یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن