اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

پاک‌سازی اقتصاد اتریش از کووید-۱۹

سفیران باران – دولت جمهوری اتریش هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در این کشور، اقدام به تاسیس صندوق کمک‌های ضروری و بلاعوض برای ارائه تسهیلات به کسب‌و‌کارهای آسیب‌دیده از این بحران تا پایان سال ۲۰۲۰ کرد. مسئولیت اداره این صندوق نیز به اتاق بازرگانی فدرال اتریش واگذار شده و اشخاص حقیقی و حقوقی که دچار آسیب و زیان از کرونا شده‌اند برای دریافت این کمک‌های مالی به اتاق بازرگانی این کشور مراجعه می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، دولت این کشور همچنین بودجه‌ ۳۸ میلیارد یورویی برای کمک به افراد و کسب‌و‌کارهای آسیب‌دیده از کرونا تخصیص داده ‌است که در راستای کمک‌های مالی، ضمانت‌نامه‌ها و وام‌های بانکی، کمک‌های ضروری و فوری و نیز تعویق یا کاهش در پیش‌پرداخت مالیات می‌شود.

کسب‌و‌کارهای آسیب‌دیده این کشور اروپایی در ابتدا، به میزان هزار یورو کمک بلاعوض دریافت کردند اما با طولانی شدن بحران کرونا، دولت اتریش تصمیم گرفت تا این کمک‌ها را در مجموع به ۶ هزار یورو تسهیلات مالی افزایش دهد. همچنین یارانه هزینه‌های جاری بنگاه‌های این کشور که شامل اجاره محل کار، هزینه‌های آب، برق، گاز و تلفن و بیمه نیز می‌شود، بر اساس میزان ضرر وارد شده به کسب‌و‌کارها پرداخت می‌شود.

دولت اتریش همچنین بودجه‌ای معادل ۷ میلیارد یورو برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان اخراج یا تعدیل شده کسب‌و‌کارهای آسیب‌دیده از کرونا در نظر گرفته‌ است که بر اساس آن، ۹۰ درصد از حقوق پایه فرد شاغل تا سقف ماهانه حقوق ۱۷۰۰ یورو را شامل می‌شود.

ارائه تسهیلات و کمک‌های مالی به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های صادرات‌محور از دیگر اقدامات دولت اتریش در دوره پاکسازی آسیب‌های اقتصادی کرونا در این کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن