اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

نشست کمیسیون «اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال» اتاق تهران در پارک فناوری پردیس برگزار شد / دورهمی بزرگان کسب‌و‌کارهای فناورانه

نمایندگان بخش خصوصی، نشست یازدهم خود در کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران را در شهرک علم و فناوری پردیس و با حضور جمعی از مدیران شرکت‌های این شهرک برگزار کردند. این نشست به آشنایی بیشتر مدیران و فعالان حوزه استارت‌آپی با کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحویل دیجیتال اتاق تهران و فعالیت‌های آن اختصاص یافت.

یازدهمین جلسه کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران در پارک علم و فناوری پردیس و در نشست دورهمی شرکت‌ها و صاحبان بنگاه‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ این مرکز برگزار شد.

نشست‌های دورهمی مدیران شرکت‌های پارک علم و فناوری پردیس رویدادی است که به طور مرتب هر ماه به میزبانی یکی از بنگاه‌های مستقر در این پارک و با هدف آشنایی و گپ‌و‌گفت رو در روی صاحبان کسب‌و‌کارهای نو برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در چهاردهمین دورهمی این مرکز که دوشنبه گذشته در محل هتل پارک علم و فناوری پردیس برپا شد میزبان، شرکت فناپ از هلدینگ‌های بزرگ حوزه فناوری بود. مدیرعامل این شرکت شهاب جوانمردی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و نایب‌رییس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال این اتاق است و او با دعوت از رییس و دیگر اعضای کمیسیون به نشست دورهمی شرکت‌های پارک فناوری پردیس، زمینه آشنایی و گفت‌و‌گوی نمایندگان اتاق تهران با صاحبان کسب‌و‌کار در این پارک را فراهم کرد.

او در این نشست و طی سخنانی، به تاسیس فناپ در دی ماه سال ۱۳۸۴ اشاره کرد که به گفته وی، در حال حاضر بیش از ۳۸۰۰ نفر در گروه شرکت‌های فناپ مشغول به فعالیت هستند.

جوانمردی، ساختار فعالیتی فناپ را در پنج حوزه بانکی و پرداخت، زیرساخت و ارتباطات تلکامی، رسانه و سرویس‌های ارزش ‌افزوده، سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها و همچنین حوزه توسعه پلتفرم‌های نرم‌افزاری عنوان کرد و یادآور شد که فناپ امسال به عنوان برترین شرکت پارک علم و فناوری پردیس معرفی شد.

وی همچنین توضیحاتی در خصوص ساختار فعالیتی اتاق بازرگانی تهران ارائه داد و با اشاره به اینکه در نهمین دوره هیات نمایندگان این اتاق، مدیرانی از کسب‌و‌کارهای نو و فناورانه برای نخستین بار در طول ادوار اتاق بازرگانی، صاحب کرسی شده‌اند، گفت: در اتاق تهران به دنبال آن هستیم تا علاوه بر برقراری پیوند و تعامل میان کسب‌و‌کارهای فناورانه و خلاقانه با اقتصاد سنتی و صنعتی فعال در بخش‌خصوصی، زمینه طرح مشکلات و موانع پیش روی کسب‌و‌کارهای حوزه فناوری در پارلمان بخش‌خصوصی را فراهم و برای رفع آن چاره‌اندیشی کنیم.

همچنین در این نشست، فرزین فردیس دیگر نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران طی سخنانی، یکی از اهداف این کمیسیون را کمک به ارتقا و افزایش تولید ناخالص داخلی شرکت‌های نوآور در اقتصاد ایران عنوان کرد و علاوه بر این، یادآور شد که با استفاده از ظرفیت اتاق تهران به عنوان کانون مشورتی بخش‌ خصوصی، می‌توان چالش‌های حوزه کسب‌و‌کار شرکت‌های فناورانه را به نقد کشید و برای تسهیل امور این بخش، تصمیم‌سازی کرد.

فرزین همچنین در این نشست، یادآور شد که اتاق تهران در تدارک تاسیس مرکز نوآوری است تا این مرکز محلی باشد برای تعامل و همکاری شرکت‌های نوآور و صنایع بزرگ در کشور.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن