اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

سیل چین هم به عوامل بازدارنده رشد قیمت نفت اضافه شد

قیمت نفت در محدوده نزدیک 40 دلار قفل شده است

قیمت نفت در نزدیک های ۴۰ دلار در هر بشکه لنگر انداخته است و همچنان سایه ویروس کرونا روی سرمایه گذاری ها در بازار سنگینی می کند. بلومبرگ گزارشی دراین باره منتشر کرده است.

آزمایشات واکسن نتایج امیدوارکننده ای را نشان می دهد اما شیوع کرونا هنوز در خیلی از کشورها کاهش نیافته است، در عین حال در چین برخی پالایشگاه های بزرگ قصد ندارد میزان تولید را در برخی کارخانه به دلیل جاری شدن سیل شدید در ماه جاری کاهش دهند.

در همین حال، براساس نظرسنجی بلومبرگ، موجودی های نفتی امریکا برای سومین بار در چهار هفته کاهش یافته است.

بازیابی نفت از سطح زیر صفر دلار متوقف شده است، اما با شیوع کرونا در اقتصادهای اصلی در مورد بازگشت سریع تقاضا شک و تردید هایی وجود دارد.

علاوه بر این، اوپک پلاس در حال آماده سازی افزایش عرضه به بازار از ماه آینده است. اما در عین حال خرید چینی ها کمی کاهش یافته که منجر به کاهش قیمت نفت خام شده است.

استفان اینز، استراتژیست ارشد بازار در AxiCorp Ltd می گوید: سرعت بهبود قیمت نفت در مواجهه با خطرات واقعی ویروس به احتمال زیال کم خواهد بود. به گفته او اگر محدودیت ها دوباره برگردانده شوند، وضعیت نزولی در بازار باقی خواهد ماند.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل ماه اوت که سه شنبه منقضی می شود بعد از پیشرفت ۰.۵ درصد در روز دوشنبه، امروز در بورس کالای نیویورک ۳ سنت افزایش یافت و به ۴۰.۸۴ دلار در هر بشکه رسید.  قرارداد فعال ماه سپتامبر ساعت ۱۲ به وقت سنگاپور یک درصد افزایش یافت و به ۴۰.۹۳ دلار رسید.

قیمت نفت برنت  برای تسویه ماه سپتامبر ۶ سنت افزوده شد و به ۴۳.۳۴ دلار رسید، این افزایش در ادامه رشد ۰.۳ درصدی روز قبل است.

یک مقام آگاه به بلومبرگ گفت: تاثیر طغیان سیل در چین چنان شدید بوده است که شرکت دولتی سینوپک ممکن است برخی از کارخانه های خود را به طور کامل تعطیل کند.

طبق آمار مدیریت بحران چین، خسارت هایی که سیل به چین وارد کرده در این ماه ۶۴ میلیارد یوان (۹.۲ میلیارد دلار) بوده است.

همچنین طبق برآورد نظرسنجی بلومبرگ، در امریکا ذخایر نفت خام هفته گذشته ۷۵۰ هزار بشکه کاهش یافته است. عرضه در هفته جاری منتهی به ۱۰ ژوئیه بیشترین کاهش را داشته است. موجودی بنزین احتمالا برای هفته سوم کاهش یافته است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن