اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

دولت برای مقابله با کرونا، بیش از هر اقدامی از بنگاه‌های اقتصادی حمایت کند

رئیس اتاق اصفهان بر این باور است که با بسیج تمامی ظرفیت‌ها در سه حوزه دولت، بنگاه های اقتصادی و خانوارها می‌توانیم از شرایط فعلی عبور کنیم.

سفیران باران – نشست خبری رئیس اتاق اصفهان با اهالی رسانه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار و در این نشست بر ضرروت حمایت دولت از کسب‌وکارها تاکید شد.

مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ابراز امیدواری در بهره مندی از فیوضات ماه رحمت الهی، گفت: در زمانی که کرونا تغییر پارادایم نظام اقتصادی جهان حاضر را رقم زده است، نیازمند هستیم که اهالی کسب و کار و حوزه های اجتماعی با درک صحیح از پیامدهای کرونا و بسیج تمامی ظرفیت های خود برای گذار از این بحران تجهیز شوند.

وی کوچک تر شدن سفره های خانوارها، کاهش قدرت خرید و در نتیجه سخت تر شدن شرایط بنگاه های اقتصادی را از تبعات تاثیر بحران کرونا در GDP کشورها دانست و تاکید کرد: در این شرایط می طلبد در سطوح مختلف، فعالان اقتصادی و خانوارها با هوشیاری و تطبیق پذیری سریع، بحران موجود را به فرصت تبدیل کنند.

گلشیرازی در ادامه تشکیل ستادهای بحران در سازمان ها و نهادهای اجتماعی مانند اتاق‌های بازرگانی و انجمن ها را ضروری دانست و بر همراهی و تعامل هر چه بیشتر در این حوزه تاکید کرد.

انجام اقدامات حمایتی

رئیس اتاق اصفهان در ادامه بر ضرورت انجام اقدامات حمایتی عاجل توسط دولت در عرصه های مختلف از جمله حفظ نیروی انسانی، زنجیره تامین و حمایت مالی مستقیم و بی‌واسطه به بنگاه های اقتصادی تاکید کرد و گفت: در صورت هدایت حمایت مالی دولت به بنگاه های اقتصادی شاهد این حجم از متقاضیان بیمه بیکاری دوران کرونا و تبعات اجتماعی این بیکاری‌ها نخواهیم بود.

او خاطرنشان کرد: بیداری اقتصادی عبارتی است که باید در تمامی بسته‌های حمایتی دولت لحاظ شود.

گلشیرازی ایجاد تلنگر به فعالان اقتصادی برای درک شرایط فعلی و راه‌اندازی دوره های توانمندسازی آنها در نحوه مدیریت و رهبری، تغییرات حوزه بازاریابی، مالی، منابع انسانی و زنجیره تامین و چگونگی حرکت به سمت دنیای پس از کرونا را از جمله اقدامات اتاق بازرگانی بیان کرد.

وی افزود: زمان آن رسیده تا شعار «درخانه بمانیم» به «در کنار اقتصاد بمانیم» تغییر یابد تا با هوشیاری کامل و در کنار یکدیگر چرخ های اقتصاد را به حرکت درآورده که برای تحقق این امر نیازمند حمایت هر چه بیشتر دولت و تعامل و برادری جامعه کارگری و صاحبان بنگاه ها هستیم.

رئیس اتاق اصفهان در پایان سخنان خود گفت: بحران کرونا ما را به نهضتی اقتصادی ملزم می‌کند تا با بسیج تمامی ظرفیت‌ها در سه حوزه دولت، بنگاه های اقتصادی و خانوارها بیداری اقتصادی را رقم بزنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن