اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

در جیتکس ۲۰۱۹ ؛ همایش فرصتهای سرمایه گذاری صنعت فاوای ایران برگزار می شود

رئیس اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار از حضور پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جیتکس خبر داد و گفت: همایش فرصتهای سرمایه گذاری صنعت فاوای ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار، محمدرضا طلایی با بیان اینکه امسال برای پنجمین سال متوالی، پاویون جمهوری اسلامی ایران در جیتکس ۲۰۱۹ با حضور ۱۰ شرکت دانش‌بنیان برپا شده است، گفت: جیتکس ۲۰۱۹ با حضور ۴۵۰۰ شرکت ICT افتتاح شده و تا پنج‌شنبه ۱۸ مهرماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ ضمن اینکه در کنار برپایی پاویون، یک هیات تجاری متشکل از ۱۳ شرکت نیز دعوت شده‌اند که از این رویداد بازدید خواهند کرد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار افزود: این پاویون با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق توسعه صادرات و تعاملات بین‌المللی و کریدور صادرات دانش‌بنیان برپا شده است و در عین حال، حمایت اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران، کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران و فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران را همراه دارد.

وی تصریح کرد: فردا (چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۹۸) همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجارت و صنعت فاوای ایران نیز در محل مرکز تجارت جهانی دوبی برگزار می‌شود که بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده، تاکنون پاویون کره جنوبی، روسیه و چین برای حضور در این رویداد، اعلام آمادگی کرده اند. همچنین با هماهنگی با مرکز تجارت جهانی دوبی، اطلاع‌رسانی برای همه شرکت‌های حاضر در جیتکس انجام می‌گیرد تا افرادی که تمایل دارند در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران حضور فعالی داشته یا مشارکت کنند، در روز چهارشنبه در سالنی که از قبل رزرو شده، حضور یابند.

طلایی ابراز امیدواری کرد تا شرکت‌های حاضر در این حوزه، نسبت به انعقاد قرارداد با طرف‌های خارجی اقدام کنند.

به گفته وی، نمایشگاه جیتکس به عنوان پل ارتباطی ایران با سایر کشورها، برای انتقال فناوری به داخل کشور و نیز رشد و توسعه صادرات به شمار می‌رود و پاویون جمهوری اسلامی ایران در کنار ۶۴ پاویون از کشورهای مختلف جهان، در سالن شماره یک مرکز تجارت جهانی دبی در کشور امارات برپا شده است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن