اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

افشین کلاهی، نایب رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت اتاق بازرگانی تهران: اتاق بازرگانی پیگیر اتهام‌‌زنی‌های ارزی همتی است

افشین کلاهی، نایب رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت اتاق بازرگانی تهران گفت: سخنان همتی بی‌اساس و بدون مستندات بود که اتاق بازرگانی در نامه‌های متعددی اعتراض خود را اعلام و پیگیر این اتهام‌ها شده است.

اعتمادآنلاین| چندی پیش عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با حضور در برنامه تلویزیونی مطرح کرد که اسامی ۱۴۰ الی۱۵۰ نفر ارز دولتی دریافت‌کرده‌اند اما این ارز‌ها را برنگردانده‌اند، به قوه قضاییه اعلام کرده است.

 

طبق بیانات این مقام مسئول؛‌ در نامه به رئیس‌جمهوری نوشتم علی‌رغم این‌که دولت قانون تعیین کرده این شرکت‌ها در سامانه رفع تعهد ارزی نکرده‌اند؛ باید بررسی شود که چرا این شرکت‌ها این کار را انجام نداده‌اند.

 

نمی‌خواهیم محدودیت ایجاد کنیم، از این به بعد فعال خواهیم شد و از همه حساب‌کشی خواهیم کرد؛ زورمان نرسید به رئیس‌جمهوری می‌گوییم و از نهادهای نظارتی هم کمک می‌گیریم.

 

در این بین برخی از اعضای اتاق بازرگانی واکنش‌های بسیاری داشتند که از جمله آن می‌توان به سیدرضی حاجی آقامیری رئیس اسبق کنفدراسیون صادرات، محمد لاهوتی عضو کمیته ارزی اتاق بازرگانی و رئیس فعلی کنفدراسیون صادرات، علی شریعتی از دیگر اعضای هیات نمایندگان اشاره کرد.

 

افشین کلاهی نایب رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت اتاق بازرگانی تهران، در این مورد اظهار کرد: رئیس بانک مرکزی بدون وجود مستندات کافی، بیانات اتهام آمیزی مبنی بر تخلف بازرگانان و خرید ویلا در کانادا داشته است.

 

کلاهی ادامه داد: البته امکان اینکه عده‌ای از سازوکار‌های فعلی سوء استفاده کرده باشند، وجود دارد که باید برای شفاف‌سازی هر چه سریع‌تر اسامی آنها منتشر و معلوم شود این تخلف از سوی چه کسی بوده است.

 

نایب رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: اتاق بازرگانی به نمایندگی بازرگانان نسبت به این سخنان اتهام‌آمیز همتی طی نامه‌ای به مراجع بالادستی خواستار بررسی بیشتر و پیگیری آن شد.

 

وی تشریح کرد: همتی باید اعلام کند که بر چه اساسی این بیانات اتهام‌آمیز را داشته و چند درصد از بازرگانان در این دسته قرار می‌گیرند که حاضر به بیان این موضوع در‌ برنامه تلویزیونی شده است.

 

کلاهی گفت: عده‌ اندکی متخلف را نمی‌توان به جمعیت کثیر نسبت داد و با این بیانات جّو منفی را علیه آنان ایجاد کرد. رئیس بانک مرکزی باید در قبال این کار خود مسئول و پاسخ‌گو باشد.

 

منبع: گسترش نیوز

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن