اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

استقبال تجار از بخشنامه دادستانی/بساط رقابت ناسالم کارتهای یکبارمصرف برچیده می‌شود

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران می‌گوید: این قانون از مطالبات مهم فعالان شناسنامه دار بخش خصوصی بود؛ به این معنی که اگر افرادی ذیل عنوان کارت‌های یکبار مصرف یا اجاره‌ای مبادرت به وادات و صادرات کالا می‌کردند؛ بدون هیچ گونه تعهدی نسبت به بازگشت ارز به کشور در صادرات و پرداخت مالیات، رقابت ناسالمی ایجاد کرده بودند که خود فعالان اقتصادی بیشتر آن را حس کردند.

اکسپورتنا: محمد لاهوتی در خصوص ابلاغیه ممنوعیت واگذاری کارت بازرگانی به غیر که از سوی دادستانی کل کشور اعلام شده است، می‌افزاید: این ابلاغیه تاکیدی است بر ماده ۱۰ صادرات و واردات کشورکه دستگاه‌های اجرایی کمتر به آن پرداخته اند.

وی تصریح کرد: در این بخشنامه موارد سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی در قالب سیاستگذاری‌های ما تعریف می‌شود به این معنی که سیاستگذاری‌ها باید  با وقوع جرم متناسب شود؛ به طوری که اگر در بحث واردات با موضوع مالیات مشکلی وجود دارد باید هم زیرساخت‌های مالیاتی ایجاد شود و هم اهلیت فعالان اقتصادی که این کارت‌ها را در اختیار دارند شناسایی و کارت در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

رئیس کنفدراسیون صادرات سپس به ابهامات این ابلاغیه اشاره و تصریح کرد: یکی از موارد درباره ممنوعیت دادن وکالت به سایر اشخاص است که البته منظور دادستان محترم از آن، حضور صاحب کارت در همه مراحل تحویل و ترخیص کالا نبوده  که لازم است این بند شفاف شود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن